14:46 Տրանսպորտը թանկացավ. քաղաքապետարանը փորձում է բացասական ազդեցությունը մեղմել | |
Հուլիսի 20–ից մայրաքաղաքի հասարակական տրանսպորտը թանկանում է 50 դրամով: Միկրոավոտոբուսների ուղեվարձը 100 –ից կդառնա 150 դրամ, տրոլեյբուսներինը` 50-ից 100 դրամ: Պարադոքսը կայանում է նրանում, որ աշխարհի շատ երկրներում քաղաքային տրանսպորտը սուբսիդավորվում է, իսկ մեզանում «գծատերերը» ձգտում են շահույթ ստանալ: Մի՞թե քաղաքապետարանի աշխատակիցները, ովքեր ծանոթանում են արտերկրի փորձին, տեղյակ չեն այդ մասին: Նկատենք, որ հիշատկված քսայուղերի եւ այլ թանկացումներն առաջին հերթին վերաբերում են երթուղայինների վարորդներին, քանի որ նրանք են իրենց ստացածից գումար հատկացնում քսայուղերի եւ մեքենայի վերանորոգման համար: «Գծատերերն» էլ, անկախ նշված «թանկացումներից», ամեն վարորդից ստանում են իրենց օրական «նալոգը»: Հիմա ուղեվարձի հետ կապված դրա շեմը կարող է բարձրանալ, իսկ վարորդների աշխատավարձը հազիվ թե ... Մայրաքաղաքի հասարակական տրանսպորտի ոլորտում տիրող քաոսը քաղաքապետարանի պաշտոնյաների սխալների, բացթողումների եւ ոչ կոմպետետության հետեւանք է: Ահա դրա մեկ օրինակ. 2004 թ-ին ամենաէժան տրանսպորտը` տրամվայը դուրս մղվեց քաղաքից, մինչդեռ մի շարք եվրոպական քաղաքներում տրանսպորտի այս միջոցը հաջողությամբ գործում է եւ դեռ կգործի: Քաղաքապետարանի համապատասխան աշխատակիցները հասկանում են, որ ամեն ինչ չի կարելի կապել գազի սակագնի թանկացման հետ: Քանի որ կա սովորական թվաբանություն. խոշոր սպառողների համար բնական գազը թանկացել է «ընդամենը» 13,9%-ով եւ դա, ըստ հաշվարկների, երթուղայինների ուղեվարձի վրա 8%-ի ազդեցություն կունենար: Ուստի լրացուցիչ փաստարկներ են բերվում, թե բանկերը վարկեր չեն տրամադրում տրանսպորտային կազմակերպություններին, ինչի հետեւանքով էլ նրանք ֆինանսական դժվարությունների են հանդիպում: Քաղաքապետարանի մասնագետը փորձելով հիմնավորել նման կտրուկ թանկացումը, նշեց, որ մեկ ուղեւորի փոխադրման միջին ծախսը կազմում է 144,8 դրամ, եւ փրկում է միայն այն, որ երթուղայիններն ավելի շատ ուղեւոր են տեղափոխում, քան նախատեսված է իրենց տեխնիկական տվյալներով: Այստեղ դժվար չէ նկատել մեկ ուշագրավ մանրուք. այս ճշգրիտ ցուցանիշը ուղեւորների որ քանակության հիման վրա է հաշվարկված: Եթե վերցված են տրանսպորտային ընկերությունների հաշվետվություններից, ապա ակնհայտ է «ձախ» ուղեւորների հսկա քանակությունը: Եթե հաշվի է առնված նաեւ «ձախը», ապա կստանանք հսկայական վնաս, որի պատճառով նույն տրանսպորտային ընկերությունները վաղուց դադարած պետք է լինեին գործել... Քաղաքապետարանը փորձելով մեղմել բացասական ազդեցությունը, երեւանցինեին համոզում է, որ դա նպաստում է ուղեւորների սպասարկման մակարդակի բարձրացմանը: Անկեղծ ասած, դրան եւս դժվար է հավատալ: Դժվար է պատկերացնել, որ երթուղայինները կարող են վերցնել շահագործման տվյալներին համպատասխան ուղեւորներ: Նման ցանկալի հարմարավետության հասնելու համար անհրաժեշտ է վարորդների համար հաստատուն եւ արժանապատիվ դրույքաչափ սահմանել, ոչ թե այն, ինչ մնում է կազմակերպությանը հարկերը վճարելուց, քսյուղերի ձեռքբերումից եւ մեքենայի նորոգման ծախսերից հետո: Սակայն արդյոք դրան գծատերերը կգնան... Ալբերտ Խաչատրյան | |
|
Մեկնաբանություններ: 0 | |